Personuppgiftspolicy

Denna policy beskriver hur personuppgifter behandlas i Lönelys.

Vilka uppgifter vi samlar in

Vi behandlar följande personuppgifter i tjänsten: Namn, personnummer, e-post, arbetsgivare, lön, tillägg, kön, ålder, position, startdatum och arbetsort. Därutöver kan även annan information kopplat till person eller personens arbete, behandlas om administratören för ert konto väljer att importera sådan data.

Behandlingen av dessa uppgifter är nödvändig för att vi ska kunna tillhandahålla våra tjänster enligt gällande lagstiftning om lönekartläggning och lönetransparens.

Namn, epost och arbetsgivare samlas även in när kontaktformulär fylls i på hemsidan. Utöver ovan samlas teknisk data in när hemsidan besöks, såsom IP-adress, operativsystem, tidszon, land etc. Den tekniska datan används för annonsering, statistik och analysering.

Syfte med behandlingen

För nyttjande av tjänsten samlas uppgifterna in och behandlas i syfte att:

  • Möjliggöra lönekartläggning enligt diskrimineringslagen.
  • Stödja arbete med lönetransparens.

Således behöver datan samlas in för att uppfylla rättslig förpliktelse.

För nyttjande av hemsidan samlas uppgifterna in och behandlas i syfte att:

  • Kommunicera vid kontakt- och demoförfrågningar.
  • Teknisk data används för förbättringar av hemsidan och annonsering.

Överföring till tredje land

Personuppgifterna behandlas inom EU/EAA och överförs inte till länder utanför EU/EAA.

Lagringstid

Personuppgifter sparas endast så länge som det är nödvändigt för att uppfylla ändamålen med behandlingen. Vi raderar uppgifter som inte längre är relevanta.

Delning av uppgifterna

Följande kan få tillgång till dina uppgifter:

  • Din arbetsgivare.
  • Ett begränsat antal underleverantörer som vi samverkar med.
  • Offentliga myndigheter eller andra behöriga organ, om det krävs enligt lag.
  • Vid förvärv av Lönelys eller liknande situation kan din data delas med eller föras över till tredje part.

Skydd av personuppgifter

Säkerhetsåtgärder finns på plats för att skydda dina personuppgifter och vi arbetar aktivt för att säkerställa en hög nivå av säkerhet för att skydda personuppgifterna mot oavsiktlig eller olaglig förstöring, förlust, ändring, obehörig åtkomst eller spridning.

Dina rättigheter

Du har enligt dataskyddsförordningen (GDPR) rätt att:

  • Få tillgång till de personuppgifter vi behandlar om dig.
  • Begära rättelse av felaktiga eller ofullständiga uppgifter.
  • Begära radering av dina uppgifter. Notera att radering ej kan ske om det finns andra lagstadgade skyldigheter att behålla uppgifterna.
  • Begära begränsning av behandlingen.
  • Invända mot viss behandling.

För att utöva dessa rättigheter, vänligen kontakta oss via formuläret nedan.

Kontakt

InCloud HR AB.